Jak być szczęśliwym?

Codziennie. W każdym zakątku świata. We wszystkich językach.
Ludzie zadają sobie to jedno pytanie, męczące ludzi od pokoleń.
Jak być szczęśliwym?



Ostatnio długo zastanawiałam się nad tym pytaniem. W końcu musi być ostatecznie jakaś definicja szczęśliwości. Musi być jakiś wzór na udane życie.
Gdy już tak zaczęłam nad tym myśleć, doszłam do wniosku, że ten wzór wcale nie musi być jednoznaczny, a dodatkowo, zna go każdy z nas!

Nie postrzegajcie tego jako post motywacyjny. Bardzo nie lubię takich postów, ponieważ są one o wszystkim i o niczym, a autorowi zazwyczaj wcale nie chodzi o dobro czytelnika. To jest swojego rodzaju poradnik, tekst, po którego przeczytaniu Ty sam się zmotywujesz do działania, albo przejdziesz dalej do wykonywania codziennej rutyny obowiązków.



Zgromadziłam kilka pomysłów, których wykonywanie może uczynić Cię szczęśliwym człowiekiem. Dla mnie są one często zbawienne, więc mam nadzieję, że i Ciebie uczynią uszczęśliwionym, chociaż na krótką chwilę.
Ludzie, życie jest trudne, męczące i każdy ma chwilami dość. Nie można jednak się nad tym całkowicie załamywać. Ja też mam chwile, w których najchętniej zapomniałabym o wszystkim, co mnie przytłacza.

Rób to, co kochasz
Nie tylko od święta. Nie, jak już nie masz co ze sobą zrobić. Rób to, co kochasz na okrągło, odnajduj nowe pasje, spełniaj się w rzeczach, które przychodzą Ci z trudnością. Szukaj. Co tak na prawdę przynosi Ci szczęście?

Zauważaj dobre strony
Możecie mnie zabić za tą radę, ale w każdej, nawet najgorszej pracy jest coś dobrego. "Przynajmniej nie robisz, czegoś jeszcze gorszego". Mówi się, że motywacja to 98% sukcesu, więc czemu by miało tak nie być?



Pomagaj innym
Nie wiem jak Wam, ale rzeczą, która przynosi mi najwięcej szczęścia, jest spędzanie czasu z ludźmi, oraz pomaganie. Po powrocie z wyjścia z moimi przyjaciółmi zawsze czuję się pełna energii, pozwalającej mi przenosić góry i zmieniać kierunek obrotu Ziemi. Pomagając im, nawet w najdrobniejszych sprawach, jakimi jest podanie lekcji, czy zwykłe pytanie "Co u Ciebie?" czuję się potrzebna, a szczere wyrazy wdzięczności za moją prowizoryczną przysługę są lepsze niż wszystkie urodzinowe prezenty.
Zauważ człowieka w człowieku. Napisz, zapytaj się, pomagaj, a Twój dobry gest zwróci Ci się dwukrotnie.

Nie myśl za dużo
Zbyt długie rozmyślanie nad danym problemem może doprowadzić Ciebie do katastrofalnych w skutkach wniosków. Tak samo jest z działaniem pod wpływem emocji. Zamknij oczy. Weź dziesięć głębokich oddechów. Lepiej?

Spełniaj się
Cały czas poszukuj rzeczy, które łączą przyjemnie z pożytecznym, albo po prostu przynoszą Ci radość. Z pewnością nikt nie odkrył jeszcze wszystkich sposobów, rzeczy, których wykonywanie przynosi mu satysfakcję.



Znajdź czas dla siebie
Ty też jesteś ważna! Znajdź w tygodniu chwilę, nawet jeśli miałoby to być jedynie marne pół godziny, które spędzisz w 100% na swoich zasadach. Książka? Serial? Blog? A może spacer? Zapracowując się na śmierć nigdy nie osiągniesz takiej efektywności w nauce, jak robiąc to z świeżym umysłem i motywacją. Pomijając efektywność... po prostu będziesz bardziej wyczerpana niż gdybyś zrobiła to po krótkiej przerwie na przyjemność.

Szukaj wskazówek
Jakiś czas temu w księgarni wpadłam na książkę. (niespodziewane... prawda?)
Słyszałam wcześniej o takiej pozycji jak "Jak być szczęśliwym?", lecz od razu stwierdziłam, że to kolejna książka, gdzie za kilka pustych kartek do samodzielnego wypełnienia żądają 30 złotych. Miałam jednak chwilę, więc postanowiłam przyjrzeć się tej lekturze. 
Po dogłębniejszej analizie musiałam zmienić zdanie. Trudno tą książkę nazwać książką, albo poradnikiem. To swoista wskazówka, pomoc w zrozumieniu samego siebie i odnalezieniu własnego szczęścia. Skłamałabym mówiąc, że wystarczy kupić książkę, żeby stać się radosnym człowieczkiem hasającym po zielonych łąkach. "Jak być szczęśliwym" to wyciągnięta ręka, którą albo chwycisz, albo spojrzysz na nią... i pójdziesz dalej.
Wypełniam kolejne strony mojej "wyciągniętej ręki", kiedy jestem przygnębiona lub mam zły humor. Wszystko zależy od Ciebie, ale muszę przyznać, że mi jest zawsze tak przyjemnie lżej, gdy wyleję złe emocje na papier.






A co Ty robisz, aby być szczęśliwym?

7 komentarzy:

  1. Wow! Świetny post! W dzisiejszych czasach trudno być niektórym szczęśliwym lecz wystarczy tylko chcieć! Wziąć się w garść! Najlepszym sposobem na bycie szczęśliwą uważam posiadanie przyjaciół. Mój najcenniejszy skarb, który mnie uszczęśliwia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajna ksiazka !

    Zapraszam : http://lucy-lusia2.blogspot.com/ jesli Ci się spodoba zaobserwuj !
    Jeśli chcesz być na bieżąco zapraszam do polubienia FANPAGE-KLIK Będę bardzo wdzięczna !

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie kupiłaś tę książkę? I za ile? :)
    http://dearilyanddon.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Też ostatnio sporo zastanawiałam się, jak być szczęśliwym człowiekiem. Doszłam do wniosków podobnych, jakie i Ty zawarłaś w swoich radach. Widocznie coś w tym jest, może właśnie tak wygląda recepta i przepis na szczęście? ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale świetny post =D Mega książka i piękne zdjęcia!!! ^^
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie czytałam takiej książki - oprócz ,,Sekretnika" Katarzyny Michalak, ale to było o marzeniach - i chyba nie przeczytam.
    Każdy z nas ma swój własny sposób na osiągnięcie stanu szczęścia. Tak jak mówisz, trzeba tylko wsłuchać się w siebie samego :)
    Ja najchętniej odcinam się od problemów poprzez pisanie, zdjęcia, robienie jakichś smacznych i dietetycznych potraw :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny post, lubie czytać takie wpisy :3
    Przejrzałam kilka poprzednich postów i też są świetne <3
    Śliczny design bloga <3 w jakim programie jest zrobiony nagłówek?
    Czekam na kolejny post.
    Pozdrawiam

    Zapraszam też na konkurs Mój blog - klik ♥

    OdpowiedzUsuń