Jak sprawić, aby Nowy Rok był lepszy od poprzednich?

Przepraszam za tak długą przerwę. Każdemu należy się odpoczynek, a musicie uwierzyć, że ostatnie tygodnie nie należały dla mnie do najłatwiejszych.


Więc mamy styczeń! Jak co roku w każdym z nas w tym okresie zapala się czerwona lampka. "Muszę coś z sobą zrobić". "Zmienię się w tym roku". Nie uwierzę, że jest tutaj osoba, która nigdy nie pomyślała w ten sposób.
Prawdą jest jednak, że zazwyczaj nawet przy bardzo dużych chęciach nasze noworoczne postanowienia nie przekładają się na czyny, a nawet jeśli tak się dzieje, to zapominamy o nich w połowie stycznia.
Ze mną zazwyczaj było podobnie. Raz dłużej, raz krócej ciągnęłam swoje szalone pomysły mające na celu zmienianie życia. Zapisywałam stosy planów, o których prędko zapominałam.



W tym roku będzie inaczej. Stawiam sobie jasne warunki i mam nadzieję, że uda mi się w nich wytrwać do końca roku. Wam roponuję to samo i przedstawiam poniżej kilka wskazówek dotyczących postanowień noworocznych.

1. Planuj i zapisuj

Nie wiem jak Wam, ale mnie osobiście o wiele łatwiej realizuje się różne zdania, kiedy wszystko sobie dokładnie rozpiszę. Jak mam plan i jasno postawione zadania na kartce od razu wszystko idzie szybciej i sprawniej.
Odhaczam kolejne obowiązki i prędzej czy później mam wszystko zrobione.
Zazwyczaj tworzę listę z podpunktami, bo tak jest najszybciej, lecz równie użyteczna może być mapa myśli lub inne graficzne rozwiązanie.
Korzystaj z tego, co jest dla Ciebie najwygodniejsze.
Podziel cele na kategorie, ustal, które są bardziej, a które mniej pilne.
Weź pod uwagę zadania długo i krótkoterminowe. Sukces gwarantowany!

2. Ustal sposób motywacji

"Jak wykonam te zadania to..."
"Jak wytrwam w postanowieniach to..."
Ustal, w jaki sposób będziesz motytować samą siebie do spełniania postanowień.
Nie musi to być nic wielkiego, lecz rzecz, która wrazie kryzysu przekona Ciebie, że warto trzymać się noworocznej listy np. "Jak wykonam 15 zadań kupię sobie ciekawą książkę", "Jak wytrwam w tym postanowieniu miesiąc to pójdę na kawę do miasta". Wybierz coś dla siebie!

3. Uwierz siebie

Niezależnie ile już razy nie udało Ci się wytrwać w postanowieniach. Może tym razem będzie lepiej. Nie przestawaj próbować, bo nawet nieudane próby są lepsze od tego, gdybyś nie robił, nie robiła nic.



Oprócz standardowych list z postanowieniami mam dla Was kilka bardzej kreatywnych propozycji na Nowy Rok.



Możesz założyć słoik dobrych myśli. Działa on w dwie strony, tzn. albo możesz codziennie wrzucać do niego karteczki z dobrymi myślami i sentencjami, albo przygotować pulę karteczek i codziennie czytać jedną z nich. Ten drugi pomysł jest moim zdaniem ciekawszy, ale także znacznie bardziej pracochłonny. Jednak taka trafiona sentencja może poprawić Ci humor na cały dzień. :)

Alternatywą dla sentencji może być słoik ze wspomnieniami. Gdy zdarzy się coś wartego zapamiętania po prostu zapisujesz to na karteczce i chowasz do słoika.
Już sobie wyobrażam ile byłoby zabawy przy czytaniu tego!



Jeżeli planujesz poprawić swoją formę w nadchodządym roku to przyda Ci się plan treningowy. Ustal jakie świczenia chcesz włączyć do planu. Codziennie zaznaczaj swój postęp. Pamiętaj, żeby ułożyć plan w ten sposób, żeby się nie przemęczyć. Zawsze można też skorzystać z gotowego planu.



Nigdy nie potrafiłam oszczędzać. Zawsze jak dostawałam jakieś większe kieszonkowe, rozchodziło się ono w mgnieniu oka. Ostatnio jest z tym coraz lepiej, ale mimo wszystko ustaliłam prosty system. Po każdym wykonanym zadaniu z listy noworocznej wrzucam złotówkę do skarbonki. Na koniec roku za zaoszczędzoną sumę kupię prezenty świąteczne rodzinie. Będę miała o jeden wydatek mniej. :)



Ostatnim pomysłem w dzisiejszym poście jest... list do siebie. Napisz list, w którym zawrzesz swoje plany na ten rok, co chciałabyś zrealizować, jakie są Twoje aktualne marzenia i postanowienia. Zaklej kopertę i zaznacz, by nie otwierać przed wyznaczoną datą. Za rok będziesz mogła podsumować - co zrealizowałaś, a co nie, a także będziesz miała przyjemność przeczytać list od siebie z przeszłości! 





Mam nadzieję, że moje rady przydadzą Wam się, a nadchodzący rok 2016 bedzie lepszy od wszystkich pozostałych.

A jak Wy sprawiacie, że łatwiej Wam wytrwać 
w noworocznych postanowieniach?

12 komentarzy:

  1. Ten pomysł z listem do siebie jest rewelacyjny! Mimo tego u mnie chyba się to nie sprawdzi na rok, bo np. teraz z perspektywy czasu zrezygnowałam z kilku rzeczy, które 'postanawiałam' na 2015 rok, bo zwyczajnie nie są mi już potrzebne (np. dodatkowej specjalizacji), ale miesięczny brzmi konkretnie!

    OdpowiedzUsuń
  2. a może chciałabyś wziąć udział w moim wyzwaniu finansowym? Wspieramy się na fb :)
    mam trzy postanowienia - wyzwania na blogu: czytelnicze, finansowe i 12 nowości :)

    zobaczymy czy mi się uda :) choć mamy swoją neiwielką grupę wsparcia, więc jest szansa...

    podzielisz się swoimi postanowieniami?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wezmę udział w Twoich wyzwaniach. :)
      Moje postanowienia?
      Przede wszystkim zmieniać się na lepsze, rozwijać swoje pasje i dokonać rzeczy, na które zawsze brakowało mi odwagi.

      Usuń
  3. słoik z myślami jest dobry, sama planuję taki zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś pisałam taki list do siebie. Tylko miał termin otwarcia 5 lat. I tam było opisane, jak chciałabym, żeby wyglądało moje życie po tych 5 latach. Jak go otworzyłam, to okazało się, że w ogóle już bym tak nie chciała, jak w liście :P Ale pomysł fajny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można przypomnieć sobie swój tok rozumowania sprzed lat i o ile się zmieniliśmy (na lepsze, mam nadzieję:D).

      Usuń
  5. Według mnie zadbać przede wszystkim żeby spełnić marzenia wytrwać w postanowieniach nie przejmować się głupotami i otaczać ważnymi i wartościowymi dla siebie ludźmi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne pomysły. Słoik ze wspomnieniami robiłam, ale nie dla siebie, tylko dla mojej przyjaciółki na urodziny.

    Zapraszam na mojego bloga:
    tuczarniamotyli.blogspot.com
    Oraz na grupę, gdzie co tydzień jest nowy temat/inspiracja na wpis:
    https://www.facebook.com/groups/1671053429779298/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też robiłam taki dla mojej przyjaciółki :)
      Jest tutaj: http://blog-niebanalny.blogspot.com/2014/09/poczatki-jesieni-i-wymarzony-prezent.html

      Bardzo ciekawy blog! :)

      Usuń
  7. Przecudny blog! <3
    Świetne zdjęcia i wpisy! Genialne! ;*

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem przydatny post, na pewno mi się przyda :)
    http://meetvirginiaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń