DIY: Party Time - Jak zorganizować najlepsze przyjęcie

Uwielbiam organizować przyjęcia. Taka forma spędzania czasu z przyjaciółmi moim zdaniem, jest o wiele ciekawsza niż wyjście do kina, czy na zakupy, chociaż wymaga wiele wysiłku i zaangażowania. Postanowiłam zebrać wszystkie moje przemyślenia i podpowiedzieć jak zorganizować przyjęcie, którego Twoi przyjaciele nie zapomną na bardzo długo!




To od czego zacząć?


Stwórz tematykę. Przyjęcia tematyczne są najlepiej wspominanymi zabawami, ponieważ na takich nie ma czasu na zastanawianie się "co tu możemy porobić, bo pomysły się skończyły". Może to być bal karnawałowy, maraton filmowy, impreza halloweenowa lub wieczór grania w gry planszowe. Okazji i pomysłów jest nieskończenie wiele, wszystko zależy od Ciebie!
Gdy już będziesz wiedziała, co dokładnie chcesz zrobić, stwórz listę gości.
Następnie możesz zająć się zaproszeniami. Myślę, że takie wręczane osobiście, zrobią największe wrażenie na Twoich znajomych. Możesz popisać się swoim talentem plastycznym, lub skorzystać z gotowców, których przykłady przedstawim poniżej.







Wszystkie te grafiki wzięłam z tej strony, TUTAJ możecie zobaczyć więcej przykładów zaproszeń. :)


Kiedy już stworzysz i rozdasz zaproszenia, warto by się zająć przygotowaniem.
Pierwszą rzeczą,która przychodzi mi na myśl, kiedy organizuję jakieś przyjęcie jest jedzenie. Pzecież trzeba mnieć coś, co można podać gościom. Ustal, co będzie Wam wszystkim najbardziej smakować i sporządź menu.
Ja poniżej przedstawiam Wam dwa przepisy, proste i szybkie w wykonaniu.





Muffinki są bardzo proste w wykonaniu, a przy tym przepyszne!
Z tego przepisu wychodzi ok. 20 muffinek średniej wielkości.

   Składnini:

  • 150 g masła
  • 150 g czekolady (dowolnej, deserowej, mlecznej, białej lub gorzkiej)
  • 300 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka kawy zbożowej lub kakao
  • 1 szklanka (190 g) cukru
  • 1 łyżka cukru wanilinowego
  • 2 duże jajka (L)
  • 170 ml mleka
  • odrobina cynamonu


    Przygotowanie


    • Piekarnik nagrzać do 190 stopni C. Na blaszce rozłożyć foremki do Muffinek. Ja korzystam z silikonowych Ikei i bardzo mi się sprawdzają. Masło roztopić i ostudzić. Czekoladę pokroić na kawałeczki.
    • Mąkę przesiać do miski razem z proszkiem do pieczenia, sodą, kakao, kawą zbożową i cynamonem. Dodać cukier, cukier wanilinowy, wymieszać, odstawić.
    • Jajka rozmiksować w drugiej misce razem z mlekiem.
    • Wszystkie składniki delikatnie miksować: do sypkich, przesianych składników dodajemy masę jajeczną, a następnie  roztopione masło, a po chwili posiekaną czekoladę. Mieszamy krótko (3 - 4 ruchy łyżką). Ciasto powinno być dość gęste i dobrze wymieszane.
    • Masę wyłożyć do foremek i wstawić do piekarnika. Piec przez około 20 - 23 minuty, do czasu aż muffiny urosną, na wierzchu utworzy się skorupka a wetknięty patyczek będzie suchy. 
      Muffiny ozdobiłam wykałaczkami z "flagami" z taśmy Washi Tape. :)




      Przygotowanie takiego popcornu jest prostsze niż może się to wydawać! Wystarczy przygotować popcorn (najlepiej maślany) w mikrofali. Następnie w kąpieli wodnej rozpuszczamy kilka krówek z odrobiną mleka. Łyżką delikatnie oblewamy popcorn zrobionym przez siebie karmelem. Wystarczy poczekać, aż zastygnie i przekąska gotowa!



      Zaraz za jedzeniem do głowy przychodzą mi rzeczy, które można robić na przyjęciu. Przecież nie chcesz, żeby Twoi goście się nudzili. Zaplanuj gry i filmy, które mogą być planem awaryjnym. W razie, gdy głowne plany nie wypalą, Wy będziecie mieli co robić. Możesz zorganizować też jakieś konkursy lub zabawy, takie jak kalambury, karaoke, czy tabu. Warto mieć pod ręką zawsze jakiś plan.

      Nie zapomnij też o dekoracjach! Niech Twoje przyjęcie ma klimat! Ja tym razem stworzyłam proste horągiewki, lecz dekoracje dopasuj do tematyki zabawy. Jeśli organizujesz przyjęcie Halloweenowe, niech nie zabraknie dyń, prześcieradeł i świeczek, a jeśli to bal karnawałowy, to pamiętak o balonach i confetti!




      I to już w sumie wszystko, co mogę powiedzieć, na temat organizowania przyjęć. Bawcie się dobrze i nie zapomnijcie o robieniu zdjęć, które będą potem stanowić idealną pamiątkę! :)



      A jak Ty sprawiasz, że przyjęcie było udane?

       

10 komentarzy:

  1. bardzo lubię organizować imprezy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie to wszystko zaplanowałaś! Z chęcią zorganizuję coś takiego w ferie, myślę że moim przyjaciółkom się spodoba ;)
    I te babeczki to coś cudownego! Muszę takie zrobić bo od samego patrzenia narobiłaś mi apetytu hahah :D

    Pozdrawiam xx
    >ONLYMERY55.BLOGSPOT.COM<

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wystawiać imprezy tematyczne eraz z przyjaciolmi. Np. Juz planujemy przyjecie niespodzinke na 18 kolezanki, ktora jest za 1,5 roku! Przepisy fajne,chetnie wypróbuję.
    Zapraszam do siebie na book-is-the-answer.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawy post i przepis.. Zdjęcia są umm Apetyczne! Zapraszam do mnie! http://karty-pamietnika.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie planowanie wychodzi zawsze na dobre,
    fajne masz pomysły :)
    Zapraszam do siebie : http://dear-victoriaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm, aż mam smaka na babeczki :D
    Co do całego Twojego planu, to jest świetny i myślę, że kiedyś skorzystam, bo w sumie taka forma spędzania czasu z przyjaciółmi, to super czas, gdy można potańczyć, pośpiewać, porozmawiać i to w dość sporym gronie :)
    http://mycolourslife.blogspot.com/ Zapraszam na dość streszczony post o rodzeństwie! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na początku trochę pomogę: na końcu pierwszego akapitu masz błąd, powinno być "Ciebie", a nie "Ciebię", ale to nie krytyka, pamiętaj ;)
    Pomysły dobre, tylko moim zdaniem takie rozwiązania mogą być używane np. gdy przyjedzie do nas na Sylwestra kuzynostwo, albo na urodziny do piętnastego roku życia, chyba, że w gronie rodzinnym to na dłużej. Gdy przychodzą do nas znajomi raczej spędzimy czas na pogaduszkach, a nie na zabawach, bo w sumie po to, moim zdaniem się spotykamy, żeby pocelebrować i porozmawiać.
    Przepisy bardzo fajne, z tym, że popcorn w karmelu też można kupić - serio widziałam.Dobrym pomysłem jest zrobienie czegoś samemu, niż wysypywanie kolejnych paczek chipsów.
    Z mojej strony to chyba tyle. Dodam jeszcze, że dobrym pomysłem jest dobranie odpowiedniej oprawy dźwiękowej :)
    Bye! xxx
    http://rainbow-is-black.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wyłapanie literówki :)
      Muzyka to też ważna sprawa, warto ułożyć sobie playlistę, która będzie robić za tło przyjęcia. Przyznam, że masz rację. Ja z moimi znajomymi kiedy się spotykamy, to najczęściej gramy w grę, lecz trwa to dwa razy dłużej niż powinno, bo gra non stop przerywana jest rozmową na wszystkie tematy. :)
      Nie widziałam jeszcze popcornu z karmelem w sklepie, pamiętasz może gdzie go kupowałaś? Chętnie bym spróbowała :)

      Dziękuję za wyczerpującą opinię!
      Mary

      Usuń
  8. Świetny pomysł - idealny na ferie. Bardzo mi się podobają te zaproszenia. Idealna grafika, wszystko dopasowane.
    Pozdrawiam, annenoele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. ale się głodna zrobiłam przez te zdjęcia :P
    ja bardzo lubię organizowac imprezy, można się przy tym również swietnie bawić ;)

    OdpowiedzUsuń