15 wyzwań na 15 dni wakacji! Te rzeczy musisz zrobić!

Nie wiem jak Wam, ale mi czas ostatnio zupełnie ucieka między palcami. Nie to żebym się leniła, wręcz przeciwnie! Staram się wykorzystać dosłownie każdą chwilę tegorocznych wakacji.
Nie wiem, czy już wspominałam, ale jestem zakręcona w tworzeniu wyzwań, list rzeczy do zrobienia, planowaniu. Z tej też okazji stworzyłam krótką listę wyzwań na ostatnie chwile wakacji. Część z nich już wykonałam, a część mam zamiar w najbliższych dniach, co Wam też polecam!



1. Wybierz się ze znajomymi nad jezioro

... a najlepiej pod namioty! Dopóki jest ciepło, skorzystać z kąpieli, a potem siedzieć przy ognisku z gitarą w ciepłych ubraniach. Mam takie szczęści, że w mojej okolicy jest całkiem sporo jezior - wystarczy godzinka drogi rowerem, a taką przygodę z pewnością wspomina się przez dłuuugie lata. 


2. Zorganizuj na całodniową wycieczkę rowerową

...taką spontaniczną, albo z ustaloną trasą z góry. Możecie podczas wyprawy korzystać z aplikacji Endomondo, która naliczy przejechane kilometry, zapisze pokonaną trasę i spalone kalorie... same pozytywy!

3.  Sprzedaj stare rzeczy

... bo prawda jest taka, że pieniądze zawsze się przydadzą. Sprawdź, czy w Twojej okolicy nie jest organizowany w najbliższym czasie jakiś pchli targ. Przejrzyj szafę i półki i pozbądź się niepotrzebnych ubrań, książek i innych rzeczy. Za zarobioną kasę możesz iść na zakupy albo odłożyć na coś większego. Z resztą - taki pchli targ to też fajna zabawa - może upatrzysz coś specjalnie dla Ciebie?

4. Zorganizuj piknik / wakacyjne party

...znajdź dobre miejsce, zaproś znajomych, przygotuj coś pysznego, muzykę dekoracje. Może to być piknik na specjalną okazję, lub zwyczajnie, żeby spędzić czas ze swoimi przyjaciółmi. Więcej porad dotyczących organizowania takich wydarzeń znajdziecie tutaj.

5. Odnajdź w okolicy ciekawe miejsce

...polana w środku lasu? Dziki punkt widokowy? Ruiny zamku? A może coś zupełnie innego?
W wakacje masz okazję poszukać specjalnego, może trochę tajemniczego miejsca, gdzie będziesz mogła odpocząć od natłoku szkolnych obowiązków.

6. Skorzystaj z atrakcji, które oferuje Twoja okolica

...festiwal kolorów, święto miasta, dzień piernika - na pewno Twoja okolica oferuje jakieś atrakcje dla swoich mieszkańców, z których czasem warto skorzystać. Ja w przyszłym tygodniu wybieram się na Skyway - coroczny festiwal światła organizowany w moim mieście - Toruniu. Jeśli nie mieszkasz w mieście możesz zawsze wybrać się na festyn. Tam pewnie też dzieje się coś ciekawego!

7. Zrób coś szalonego! 

...wyścig w wózkach sklepowych, tańczenie na ulicy w środku nocy, skakanie do jeziora w ubraniach, chodzenie po dachu to tylko cztery z miliona propozycji. Nie pozwól wakacjom, żeby były nudne. Podejmij jakieś niekonwencjonalne wyzwanie!

8. Nie śpij całą noc

...a w tym czasie obserwuj gwiazdy w kocyku, zrób maraton filmowy na świeżym powietrzu z przyjaciółmi, albo po prostu rozmyślaj nad kolejnymi wyzwaniami. W ciągu jednej nocy można zrobić dosłownie wszystko! (polecam książkę "Papierowe Miasta")

9. Korzystaj z wolnego czasu 

...rysuj, piecz, tańcz, śpiewaj, pisz, bloguj, rozwijaj swoje pasje dopóki nie jesteś zawalona szkolnymi oboziązkami

10. Kino? Wyjście na miasto? Basen? Wspinaczki? Wesołe miasteczko? 

...zaproś znajomych, z którymi ciężko będzie się spotkać w roku szkolnym i zróbcie coś fajnego, bo potem nie znajdziecie terminu wspólnego spotkania, szczególnie jak nie są to znajomi w Twojego miasta - wiem coś o tym.

11. Idź na zakupy, może znajdziesz jakieś ciekawe rzeczy do szkoły

...a nawet jeśli nie takie wyprawkowe (moje ulubione zakupy), to może wypatrzysz jakieś śliczne ubrania na wyprzedaży? Akcesoria do pokoju? W ostateczności nawet dobre lody w galerii będą sukcesem :). Możesz wydać pieniądze zarobione na sprzedaży starych rzeczy

12. Podróżuj autostopem

...niekoniecznie sama, żeby zachować jakieś bezpieczeństwo, no i uważaj, do kogo wsiadasz!
Podróżowałam w tym roku autostopem ponad 200 kilometrów jednego dnia i muszę przyznać, że to niezapomniana przygoda!

13. Odezwij się do kogoś, z kim urwał Ci się kontakt

...bo watro odnawiać stare znajomości. Możecie razem powspominać stare czasy i odnowić relacje. Idealne zajęcie na wakacje!

14. Napisz listy do przyjaciół, ślij pocztówki z wakacji

...to o wiele lepsze od wiadomości na messenegerze, stuprocentowa pewność uśmiechu na twarzy. No i oczywiście do takich listów i pocztówek wraca się, a wiadomości w internecie trudno przeczytać po latach, bo są zasypane tysiącami następnych.

15. Rób dużo zdjęć, dokumentuj swoje dokonania, żebyś mógł potem wspominać

...a najlepiej potem wywołaj i powieś w pokoju, żeby przypominały przez cały rok dobrze spędzony czas!









Powyżej zdjęcia z wczorajszego tripu rowerowego. Uwielbiam moje miasto!
Mam nadzieję, że podejmiecie wyzwanie, chociaż w części. Chętnie przeczytam też Wasze pomysły na wakacyjne wyzwania. Owocnie spędzonych ostatnich 15 dni!

3 komentarze:

  1. wyzwanie dobre dla nastolatek. ja mając dziecko to moge zapomniec o połowie rzeczy :D . jezioro? pogoda nas w tym roku niestety nie rozpieszcza, sami nie bylismy jeszcze. u mnie dopiero ciepło sie zrobilo od jakiś 2 dni . ponoc na weekend u mnie ma byc 32 stopnie, ale facet w pracy na druga zmiane to znowu z corką same bedziemy siedziec ehh -.- ;P

    http://pa2ul.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mając 16 lat szukam wyzwań odpowiednich do swojego wieku. :D
      A pogoda... dla chcącego nic trudnego! Można nawet wtedy, kiedy jest pochmurnie.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawe 15 zadań.
    Kilka z nich naprawdę mi się spodobały.
    Pocztówki są spoko...
    zdjęcia spoko
    Wyjście gdzieś.
    Dużo ciekawych pomysłów.
    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do mnie :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/2016/08/skok-milenium.html

    OdpowiedzUsuń