It all has been done || snow

W mojej okolicy wreszcie nadeszła prawdziwa zima.
Drzewka są przystrojone białym puchem, a miejscami śnieg osiąga nawet kilkanaście centymetrów! Nie brakuje też lodu na chodnikach. Już raz prawie się przewróciłam...
Nie macie pojęcia jak bardzo cieszę się z tej zimowej atmosfery!
Jak kilka dni temu śnieg padał cały dzień, nie mogłam się skupić na lekcjach.
Ile pięknych zdjęć można by zrobić w tak magicznej scenerii!
Niestety, w moim przypadku nie ma dnia, żebym kończyła lekcje, kiedy na dworze jest jeszcze w miarę jasno, więc trudno o jakąkolwiek zimową sesję zdjęciową. Raz się nie powstrzymałam i rano prędko wyszłam do ogródka z aparatem, czego efekty zobaczycie poniżej. Mało brakowało, żebym się przez to spóźniła do szkoły!






Ostatnio zastanawia mnie pewna kwestia. Mianowicie, doszłam do wniosku, że w dzisiejszych czasach trudno o to, by zrobić coś nadzwyczajnego. Każdy chyba marzył kiedyś o tym, żeby w życiu zrobić coś niezwykłego, przez co zostanie się zapamiętanym na wieki. Okazuje się jednak, że o to z biegiem czasu coraz trudniej.
Nie jesteś w stanie odkryć nowych lądów, bo zrobił już to ktoś przed tobą. Zostało stworzonych już tyle rzeczy, że trudno wymyślić coś nowego i oryginalnego, a im nowsze wynalazki to, często bywa, że tym głupsze i mało potrzebne.
Nie odkryjesz budowy cząsteczkowej materii, witamin, podstaw trygonometrii.
Nie będziesz pierwszym człowiekiem, który stwierdzi, że Ziemia jest okrągła.
Więc co zrobić, żeby zostać zapamiętanym?




Co zrobić, żeby nie pozostać szarym ludkiem w środku miliardowego tłumu szarych ludzi?

Jest wiele rzeczy, które można by odkryć, zrobić, stworzyć.
Lot poza Układ Słoneczny? Szczepionki na różne śmiertelne choroby?
Do ich wykonania trzeba jednak niesamowitej wiedzy i umiejętności.

W dzisiejszych czasach nie da się zostać ekspertem od wszystkiego. Czas "człowieka renesansu", który mógł być mistrzem praktycznie każdej dziedziny już przeminął. Dzisiaj, kiedy mamy ponad 200 różnych specjalizacji, niemożliwością jest, aby być ekspertem na każdym polu nauki.




(Dwa następne zdjęcia nie są tak ładne, lecz podobają mi się, ze względu na płatki śniegu uwydatnione przez flasha.)




Czy Wy jeż uważacie, że coraz trudniej stać się kimś zapamiętanym?


5 komentarzy:

  1. Trudno stać sie kimś zapamiętanym :(
    bardzo ładne zdjęcia :)
    http://spam2506.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja nienawidzę zimy, śniegu, mrozu, zimna. Więc bardzo się cieszę, że u mnie jest na plusie i śniegu prawie nie widać. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ładnie

    Zapraszam do mnie :klik klik klik

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również bardzo cieszę się z zimy, ale... nie ukrywam, że jestem trochę zirytowana, mogła jednak przyjść na Święta. Brak białego puchu za oknem obok stołu wigilijnego to trochę... obce.
    http://www.lukanukaadv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Cześć ;)
    Nominowałam Cię do LBA. Po szczegóły zapraszam do mnie na bloga
    http://freedomysoul.blogspot.com
    Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń